نگرشي جامع بر روي سئو و تاثير آن بر كسب و كار نگرشي جامع بر روي سئو و تاثير آن بر كسب و كار .

نگرشي جامع بر روي سئو و تاثير آن بر كسب و كار

عوامل موفقيت و عدم موفقيت در طراحي وبسايت

اين قابليت استفاده و كاربرد است كه موفقيت يا شكست يك وبسايت را تعيين مي كند نه طراحي ظاهري آن. از آنجايي كه بازديدكننده سايت تنها كسي است كه بر روي موس كليك كرده و وارد سايت مي شود پس همه تصميم ها را او مي گيرد لذا طراحي كاربر محور به روشي استاندارد براي طراحي وبسايت موفق تبديل شده است. با همه اين ها اگر كاربران نتوانند از يك ويژگي سايت استفاده كنند انگار كه همچين ويژگي اصلا وجود ندارد.

ما نمي خواهيم جزئيات اجرايي كار را برايتان تشريح كنيم مثلا اينكه كادر جستجو در سايت بايد كجا قرار بگيرد زيرا قبلا مقالات زيادي در اين باره نوشته شده است. در عوض ما بر روي اصول اصلي و ابتكاري و راهكار هايي براي طراحي موثر وبسايت تمركز مي­كنيم. راهكار هايي كه اگر كاملا پياده سازي شوند مي توانند به انتخاب هاي طراحي سطح بالا منجر شوند و فرآيند درك اطلاعات ارائه شده را ساده سازي كنند.

اصول طراحي موثر وبسايت

براي استفاده كامل از اين اصول ما ابتدا نياز داريم تا بفهميم كاربران چگونه با وب سايت برخورد و تعامل مي كنند آن ها چگونه فكر مي كنند و الگو هاي رفتاري اوليه كاربران چگونه است.

 

كاربران چگونه فكر مي كنند؟

به طور اساسي عادت هاي كاربران در اينترنت تفاوت چنداني با عادت هاي مشتريان در مغازه ها ندارد.

  • اغلب كاربران به دنبال چيزهاي جالب و مفيد و كليك كردني مي باشند.
  • كاربران قدردان كيفيت و اعتبار خواهند بود.
  • كاربران ابتدا نمي­خوانند فقط نگاه مي كنند.
  • كاربران اينترنتي صبور نيستند و به دنبال رضايت فوري هستند.
  • كاربران تصميمات بهينه نمي­گيرند.
  • كاربران از فراست و بينش خود پيروي مي­كنند.
  • كاربران مي خواهند كه كنترل مرورگرشان را در دست داشته باشند.

حال با توجه به اين مسائل فاكتورهاي زير براي بهينه سازي سايت حرفه اي به شما معرفي مي گردند.

  1. كاربران را وادار به فكر كردن نكنيد : مطابق با قانون اول قابليت استفاده سايت شما بايد واضح باشد و خودش به تنهايي گوياي همه چيز باشد. با كم كردن بار دانستني ها و آگاهي ها، دريافت ايده و تفكر اصلي كه در وراي سيستم شما وجود دارد براي بازديد كننده آسان تر مي شود.
  2. صبر و شكيبايي كاربران را لبريز نكنيد: در هر پروژه­اي وقتي مي خواهيد خدمات يا ابزاري را به  بازديدكنندگان خود پيشنهاد دهيد ملزومات مورد نياز كاربر را در پايين ترين حد نگه داريد. ايده آل ما اين است كه تمامي موانع را برداريد. براي تمام خدمات خود از كاربران نخواهيد كه ابتدا در سايت شما ثبت نام كنند.
  3. بر جلب توجه كاربران تمركز كنيد: از آنجايي كه وبسايت ها هم محتواي ثابت دارند هم محتواي پويا برخي از مطالب پيش روي كاربران توجه آن ها را بيشتر جلب مي كند. مشخصا تصاوير بيشتر از متون نوشتاري جلب توجه مي كنند و در خود متون هم جمله هايي كه بولد شده باشند هم جذاب تر از ساير جمله ها هستند.
  4. تلاش كنيد تا ويژگي ها را در معرض نمايش بگذاريد: طراحي هاي مدرن وبسايت معمولا تاكيد بر راهنمايي كاربران با جذابيت هاي بصري مانند دكمه هاي 1.2.3 بزرگ براي مراحل پيشروي دارند.
  5. از نوشته هاي تاثيرگذار استفاده كنيد: ضروري است كه سبك نوشته­ها و استايل آن ها را با سلايق و عادت هاي مرورگرهاي كاربران تنظيم كرده و تطبيق دهيد.
  6. براي ساده سازي تلاش كنيد: اصل معروف «سادگي» بايد هدف اوليه طراحي وب سايت باشد.
  7. از فضاهاي سفيد (خالي) نترسيد: فضاي سفيد خيلي خوب است و طراحان زبردست از آن به عنوان يك المان اوليه در طراحي استفاده مي كنند.
  8. در انتها اينكه با زبان ديداري و به كمك تصاوير يك ارتباط موثر برقرار كنيد

برچسب: بهينه سازي سئو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۱:۵۱ توسط:مهدي پدرام موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :